Scouting

Scouting staat voor uitdaging!
Het Twentse Ros biedt leuke en spannende activiteiten waarmee meiden en jongens worden uitgedaagd zich persoonlijk te ontwikkelen.

Speltakken

Binnen Scoutinggroep Het Twentse Ros zijn er verschillende speltakken waarin kinderen en jongeren uit één leeftijdsgroep hun spel spelen. Volwassen? Ook dan biedt Scouting uitdaging! Ga aan de slag als vrijwilliger of blijf betrokken als donateur.

Scouting biedt haar (jeugd-)leden, ongeacht culturele achtergrond, afkomst, geloof, beperking of politieke overtuiging, een veilige en leerzame speelomgeving. Laat je uitdagen en ontdek Scouting! Al vanaf 4 jaar is er bij Scouting Het Twentse Ros heel veel te beleven. Hoe ouder je bent, hoe groter en uitdagender het avontuur!

Kom vrijblijvend een keer meedoen.

Onze speltakken

Onze opkomsten voor de Bevers, Welpen en Scouts zijn elke zaterdagochtend van 10:00 tot 12:15 uur.
De Rowans/Explorers hebben opkomst van 13:00 tot 15:00 uur.
Neem contact met ons op en kom vrijblijvend een keer meedoen.
De kinderen van 4 tot en met 7 jaar worden bij Scouting ‘Bevers’ genoemd. Bij de Bevers ligt de nadruk op het spelen en leren in de natuur. Ze doen samen met andere kinderen leuke spelletjes in een veilige omgeving. Zo leren ze spelenderwijs samen te werken.
De kinderen van 7 tot en met 12 jaar spelen als ‘welpen’ in de jungle. Samen met de figuren uit Jungleboek beleven ze de spannendste avonturen. Bij het spelen aan de hand van een thema gebruiken de Welpen hun fantasie en dit draagt bij aan de ontwikkeling van kinderen.
Bij de Scouts van 12 tot en met 15 jaar ligt de focus op het bewust ontwikkelen van de Scoutingkennis en -vaardigheden. De verschillende activiteitengebieden zorgen ervoor dat er veel variatie in het programma zit en de Scouts elke week iets anders doen.
De jongeren vanaf 16 jaar worden ook wel ‘Explorers’ genoemd. De Rowans hebben geen leiding meer, maar begeleiding die advies geeft en motiveert als dat nodig is. Zo leer je om te gaan met verantwoordelijkheden, ontwikkel je je en word je zelfstandig.